Kielijänteen arvio

Kielikoulun puheterapeutit ovat kokeneita arvioimaan kielijänteen kireyttä. Kokemuksen lisäksi olemme hankkineet arvokasta kansainvälistä, tutkittua tietoa kielijänteiden arvioinnista ja vaikutuksista ja käytämme kielijänteiden arviossa kääntämäämme pisteytettyä protokollaa. Suomessa kielijänteen merkitystä suun ja kasvojen alueen kehitykselle on usein aliarvioitu - jos siis epäilet esimerkiksi imetyksen tai puheen pulmien liittyvän kireään kielijänteeseen, ota yhteyttä Kielikouluun.

Arvioimme myös imeväisikäisten kielijänteitä - Hannalla on imetysohjaajan pätevyys, tarvittaessa konsultoimme kielijänneasioissa edelleen esimerkiksi Neuvola Nupun Lauraa.

Kun katsomme kielijänteen olevan kireä, ohjaamme sinut eteenpäin erikoislääkärille, joka usein on korva-nenä-kurkkulääkäri. Koska jänteen kireyteen ja pään-kasvojen alueen lihastoimintojen epätasapainoon yleensäkin liittyy hyvin usein nivellukkoja ja / tai lihaskireyksiä muualla kehossa, tai jänteen kireydeltä vaikuttava tila voi johtua muista kireyksistä, tekee Anna Mari yhteistyötä koko kehon hoitamiseksi fysioterapeutin (Mika Pihlman) ja vauvojakin hellävaraisesti hoitavan kiropraktikon (Marianna Heikkinen) kanssa.